Adresa
Divka Budaka 1d, Zagreb
Radno vrijeme
Pon-pet: 8:00-15:00
Vikend: zatvoreno
Kad se razmišlja o obrazovanju, planiraju školski programi i modeli, uvijek na tome rade stručnjaci. No, kakvo je mišljenje učenika? Pita li se njih uopće? Daje li im se prilika da kritički promisle funkcioniranje obrazovnog sustava u kojem se nalaze? Na sva ova pitanja, odgovor je uglavnom „ne“. No, takvo nešto nije slučaj u novom projektu u koji se uključila škola Futura. „SWOT VET“ je eTwinning projekt čija je glavna svrha definiranje poteškoća u sistemima strukovnog obrazovanja, identificiranje izazova i prilika za razmišljanje o njegovoj budućnosti te stvaranje temelja za strateški pristup rješavanju problema strukovnih škola diljem Europe.
Za razliku od Erasmus+ projekata koji obično uključuju razmjene i fizičku suradnju među partnerskim školama, eTwinning projekti su projekti koji se svojim značajnim dijelom odvijaju online, na europskim platformama za suradnju obrazovnih institucija – eTwinningu i Twinspaceu. Naravno, forma fizičke suradnje i dalje postoji unutar svake škole pojedinačno, no aktivnosti koje uključuju sve partnere virtualne su prirode. U ovom projektu, škola Futura će surađivati s četiri turske škole, dvije rumunjske i Ekonomsko-birotehničkom školom iz Bjelovara.
Iz svake škole sudjelovat će manji timovi izabranih učenika koji će kroz rad na projektu naučiti što je SWOT analiza te je primijeniti kako bi prepoznali izazove i prilike za strateško planiranje budućnosti strukovnog obrazovanja. Pri tom će se u metodologiji rada primjenjivati interdisciplinarno učenje i rad na razmišljanju van okvira.
SWOT VET zamišljen je kao projekt u trajanju od osam do deset mjeseci. Kroz prva dva mjeseca u planu je primjena SWOT analize na rad vlastite škole i objava rezultata na Twinspace platformi. Zatim se kroz iduća dva mjeseca osmišljavaju rješenja za detektirane probleme, da bi kroz peti i šesti mjesec projekta timovi diskutirali o prikupljenim podacima i idejama. Posljednji mjeseci bili bi posvećeni sistematizaciji rezultata projekta i njihovoj objavi na Twinspaceu.
Očekivani rezultati ostvarili bi se na tri polja. Prvo je bolje razumijevanje problema strukovnog obrazovanja. Drugo polje je generalno poboljšanje kvalitete ovog obrazovnog područja koje bi proizašlo iz popravljanja nedostataka, minimiziranja rizika i maksimalnog iskorištavanja prilika za unaprjeđenje, a sve navedeno bi bilo definirano kroz SWOT analizu kojom bi se učenici bavili uz stručno vodstvo nastavnika koji sudjeluju u projektu. Posljednje (možda i najvažnije) polje bi zapravo ciljalo na dugoročan utjecaj, a to je identificiranje izazova i prilika za strateško razmišljanje o budućnosti strukovnog obrazovanja što bi ujedno bio temelj daljnjih inicijativa u razvoju europskog srednjoškolskog strukovnog obrazovanja.
Tijekom jedne godine, u školama diljem Hrvatske se realizira na tisuće eTwinning projekata. Jedan manji dio njih prijavi svoje projekte za dodjelu nacionalne oznake kvalitete, a još manji dio...
Iako su stečena znanja, vještine i iskustvo kod učenika od velike važnosti, vrijedi znati kako su i naši nastavnici uspjeli uklopiti projektne aktivnosti u svoje školske satove te što...
Kako bismo pratili reakcije učenika na sudjelovanje u SWOT VET eTwinning projektu, proveli smo istraživanja početkom, sredinom i pri kraju projekta. Učenici su upitnike ispunjavali u veljači, krajem ožujka,...
Kako se svibanj privodi kraju, tako i naš projekt. Da bismo ga zaključili, kreirali smo neke materijale koji prezentiraju što smo naučili kroz ovo polugodište istraživanja sistema strukovnog obrazovanja...
Idući korak nakon braistorminga o rješenjima za interne slabosti škola partnera bio je da učenici uključeni u SWOT VET projekt trebali su osmisliti ideje o tome kako se riješiti...
Ispitivanje vlastitih slabosti trebalo bi rezultirati samo jednom akcijom – pokušajem njihovog pretvaranja u vlastite snage. Upravo to su učenici unutar SWOT VET projekta trebali napraviti nakon što su...
eTwinning – platforma koja je udružila nas, SWOT VET partnere, u okolnostima u kojima nije postojao nijedan drugi način da se spojimo. Sretni što možemo surađivati i ponosni na...
Od početka veljače do kraja travnja, provodili smo SWOT analize partnerskih škola, dio po dio, prateći pojmove koji stoje iza slova ovog akronima. S početkom svibnja došlo je vrijeme...
Posljednja faza provedbe SWOT analize u partnerskim školama bilo je, naravno, detektiranje vanjskih prijetnji školama – prijetnji koje predstavljaju slovo „T“ (eng. threats) u akronimu SWOT. Ovo je bio...
Protekli pandemijski mjeseci nisu samo pogodili naše globalno zdravlje, već su uzrokovali (ili, u najmanju ruku, pojačali) jedan novi fenomen – infodemiju, period brzog i lakog širenja lažnih vijesti,...
Do sredine travnja, učenici uključeni u SWOT VET projekt morali su detektirati vanjske prilike koje bi pomogle njihovim školama bolje obavljati svoj posao i ponuditi učenicima više benefita, znanja...
Po završetku analize snaga njihovih škola, učeničke grupe uključene u SWOT VET eTwinning projekt prešle su na definiranje slabosti njihovih organizacija – na slovo W akronima SWOT (eng. weakness)....
Tijekom veljače, učenici uključeni u SWOT VET eTwinning projekt trebali su odraditi zadatak predstavljanja svojih gradova. Budući da možemo surađivati samo virtualnim putem te nemamo priliku posjetiti i upoznati...
Slijedeći projektni plan, u drugoj polovini veljače partnerske su škole krenule s izradom svojih SWOT analiza. Prva tema su bile snage njihovih organizacija, predstavljene slovom S (eng. strengths), što...
U predzadnjem tjednu veljače, učenici i nastavnici uključeni u eTwinning projekt SWOT VET mogli su glasati za najbolji prijedlog službenog loga projekta. Svaka škola je sudjelovala s jednim predloženim...
Premda su se naši učenici već upoznali sa SWOT analizom uz izlaganja profesora Maslovare, da bismo svi bili na istim temeljima, u srijedu, 17. veljače, svi učenici i nastavnici...
Svaki dan se spajamo na njega – sve češće i u sve brojnije svrhe, što je posebno postalo očito u pandemijskim mjesecima i lockdownu. Zato je ove godine, više...
Budući da smo se uključili u eTwinning projekt SWOT VET, prvi dogovoreni – a zapravo i jedini logični – korak je bio upoznavanje učenika sa SWOT matricom. Kratko predavanje...
S početkom drugog polugodišta školske godine 2020./2021., Futura je ušla u eTwinning projekt SWOT VET. Glavna cilj ovog projekta je definirati poteškoće u sistemima strukovnog obrazovanja, identificirati izazove i...