Adresa
Divka Budaka 1d, Zagreb
Radno vrijeme
Pon-pet: 8:00-15:00
Vikend: zatvoreno
Do sredine travnja, učenici uključeni u SWOT VET projekt morali su detektirati vanjske prilike koje bi pomogle njihovim školama bolje obavljati svoj posao i ponuditi učenicima više benefita, znanja i vještina. Vizualizacije mapa zaključaka koje su izveli podijeljene su u nastavku i puno govore kako o stanju samih škola, tako i o njihovom uskom društvenom i ekonomskom okruženju.
Nakon što su uspješno završili definiranje internih slabosti svojih škola, naši učenici su trebali primijetiti i formulirati eksterne prilike (eng. opportunities, odnosno slovo „O“ u akronimu „SWOT“). One predstavljaju potencijalne benefite van samih škola, u njihovoj zajednici, koji bi mogli biti iskorišteni u svrhu pružanja kvalitetnijeg obrazovanja. Neki su ih učenici grupirali imajući da umu specifična područja rada ili skupine na koje bi se iskorištavanje ovih mogućnosti odrazilo, dok su ih neki nabrojali bez posebnog redoslijeda.
Ovaj put, baš kao i u prethodna dva slučaja – kada su radili popise snaga i slabosti – svaka škola je koristila svoj alat po izboru za kreiranje digitalnih lista i mapa. Nakon što su učenici predali svoje radove, sakupili smo njihove linkove i snimke zaslona aplikacija (koje se nalaze na dnu članka) na Twinspace stranici projekta.
Jednu stvar koju smo primijetili je da učenici iz različitih zemalja žele i percipiraju kao dobru priliku mogućnosti za više praktičnog rada. I ne, pod tim se ne misli na više sati praktične nastave (iako je i to poželjno), već na stažiranja, prakse u trgovinama, pogonima, uredima i slično. Ovi mladi ljudi žele znati svoj posao obavljati kako spada te se žele upoznati sa stvarnim radnim okruženjem.
Ovo je nešto što se poklapa s prevladavajućim stajalištem, čak i među nastavnicima, da bi učenici trebali učiti praktične, korisne vještine što češće i što više. Također, ako uzmemo u obzir da su sve uključene škole strukovne prirode, logično je i lako za zaključiti da, generalno, gdje god da krenete, strukovnim školama će nedostajati i trebat će više iskustvenog, praktičnog učenja.
Naravno, postoje brojne druge prilike koje su učenici zamijetili te svaka škola ima svoj popis – sukladno svojim programima i lokaciji. Neovisno o tome, navedeni zaključak bi zaista mogao biti prvi korak u pretvaranju strukovnih škola u kvalitetnije obrazovne institucije i, posljedično, mnogo privlačnijim izborom za nastavak srednjoškolskog obrazovanja.