Adresa
Divka Budaka 1d, Zagreb

Radno vrijeme
Pon-pet: 8:00-15:00
Vikend: zatvoreno

SWOT analiza – prijetnje

Posljednja faza provedbe SWOT analize u partnerskim školama bilo je, naravno, detektiranje vanjskih prijetnji školama – prijetnji koje predstavljaju slovo „T“ (eng. threats) u akronimu SWOT. Ovo je bio posljednji faktor za analizu i trebao je biti odrađen do kraja travnja 2021. Prijetnje u SWOT matrici predstavljaju negativne eksterne okolnosti nad kojima organizacija ima malu ili nikakvu kontrolu. Svrha njihovog definiranja je planiranje aktivnosti koje ih mogu neutralizirati ili čak pretvoriti u prednosti.

Prije završetka travnja, sudionici SWOT VET eTwinning projekta trebali su sastaviti liste izvanjskih prijetnji funkcioniranju njihovih škola i kvaliteti njihovog obrazovanja. Ovo je bio posljednji analitički korak, iako je preostalo nekoliko aktivnosti prije konačnog zatvaranja projekta – poput sumiranja najvažnijih natuknica iz učeničkih SWOT mreža (koje su bile i jesu prikazane na priloženim slikama) te osmišljavanja rješenja i preporuka.

Za ovu aktivnost, učenici su ponovno koristili iste web 2.0 alate kojima su se služili u dosadašnjim analizama. Dijelimo s vama njihov popis još jednom, u slučaju da vam se sviđaju vizuali proizvedeni putem ovih aplikacija i ako ih budete željeli sami isprobati:

  • Lazăr Edeleanu Highschool Navodari, Romania – miro.com
  • Private school Futura, Zagreb, Croatia – coggle.it
  • Liceul Teoretic Emil Racovita, Baia Mare, Romania – app.ayoa.com
  • Uzun Mehmet MTAL Kdz. Ereğli, Turkey – popplet.com
  • Özcan Yılmaz MTAL Datça, Turkey – bubbl.us
  • Ekonomska i birotehnička škola Bjelovar, Croatia – ideaboardz.com
  • Hamitler Toki MTAL Bursa, Turkey – gitmind.com
  • Şehit Yüzbaşı Özgür Özekin MTAL Fethiye, Turkey – mindmeister.com

Ispostavilo se da škole-partneri dijele neke slične probleme koji nisu vezani za lokaciju škole, programe koje nude ili kulturološke razlike. Gotovo svaka škola je ukazala na nedostatak podrške strukovnim školama i činjenicu da se u njihovim zemljama strukovno obrazovanje ne drži popularnom opcijom za nastavak obrazovanja. U nekim slučajevima, ovakav stav se odražava i u formalnim potezima njihovih vlasti, poput slabog financiranja škola, kao i u nepoticanju učenika na upis strukovnih programa.

Posljedično, sve je manje i manje učenika koji se obrazuju za neka strukovna zanimanja što dovodi do njihovog izumiranja, slabi financiranje rezultira i manje kompetentnim nastavničkim osobljem (ili manjkom nastavnika generalno), zastarjelim kurikulumima i opremom (posebice u školama koje nude IT obrazovanje). Potonje je, doduše, dobrim dijelom i rezultat brzog razvoja tehnologije i tržišta koje obrazovni sistem nije u stanju pratiti. Dodatni problem koji muči neke od partnerskih škola je i online nastava niske kvalitete koja, između ostalog, učenicima uskraćuje mogućnost realizacije praktične nastave i stručne prakse što ih zakida za vrlo bitna znanja i vještine.

Ipak, s druge strane, ove škole se nalaze pod izvanjskim problemima i prijetnjama koje su itekako specifične zbog kulture ili lokacije, a možete ih pronaći u nastavku. Bacite oko na njih, makar da se upoznate s poteškoćama s kojima se zajednice drukčije od naše svakodnevno bore.

”Emil Racovita” Highschool – Baia Mare, Rumunjska
Economy and administration school Bjelovar, Hrvatska
Ereğli Uzun Mehmet Vocational and Technical Anatolian High School, Turska
Datca Ozcan Yılmaz MTAL, Turska
FETHİYE ŞY ÖZGÜR ÖZEKİN MTAL, Turska
Hamitler Toki MTAL, Turska
Lazar Edeleanu Highschool, Rumunjska
Privatna škola Futura, Hrvatska