Adresa
Divka Budaka 1d, Zagreb
Radno vrijeme
Pon-pet: 8:00-15:00
Vikend: zatvoreno
Posljednja faza provedbe SWOT analize u partnerskim školama bilo je, naravno, detektiranje vanjskih prijetnji školama – prijetnji koje predstavljaju slovo „T“ (eng. threats) u akronimu SWOT. Ovo je bio posljednji faktor za analizu i trebao je biti odrađen do kraja travnja 2021. Prijetnje u SWOT matrici predstavljaju negativne eksterne okolnosti nad kojima organizacija ima malu ili nikakvu kontrolu. Svrha njihovog definiranja je planiranje aktivnosti koje ih mogu neutralizirati ili čak pretvoriti u prednosti.
Prije završetka travnja, sudionici SWOT VET eTwinning projekta trebali su sastaviti liste izvanjskih prijetnji funkcioniranju njihovih škola i kvaliteti njihovog obrazovanja. Ovo je bio posljednji analitički korak, iako je preostalo nekoliko aktivnosti prije konačnog zatvaranja projekta – poput sumiranja najvažnijih natuknica iz učeničkih SWOT mreža (koje su bile i jesu prikazane na priloženim slikama) te osmišljavanja rješenja i preporuka.
Za ovu aktivnost, učenici su ponovno koristili iste web 2.0 alate kojima su se služili u dosadašnjim analizama. Dijelimo s vama njihov popis još jednom, u slučaju da vam se sviđaju vizuali proizvedeni putem ovih aplikacija i ako ih budete željeli sami isprobati:
Ispostavilo se da škole-partneri dijele neke slične probleme koji nisu vezani za lokaciju škole, programe koje nude ili kulturološke razlike. Gotovo svaka škola je ukazala na nedostatak podrške strukovnim školama i činjenicu da se u njihovim zemljama strukovno obrazovanje ne drži popularnom opcijom za nastavak obrazovanja. U nekim slučajevima, ovakav stav se odražava i u formalnim potezima njihovih vlasti, poput slabog financiranja škola, kao i u nepoticanju učenika na upis strukovnih programa.
Posljedično, sve je manje i manje učenika koji se obrazuju za neka strukovna zanimanja što dovodi do njihovog izumiranja, slabi financiranje rezultira i manje kompetentnim nastavničkim osobljem (ili manjkom nastavnika generalno), zastarjelim kurikulumima i opremom (posebice u školama koje nude IT obrazovanje). Potonje je, doduše, dobrim dijelom i rezultat brzog razvoja tehnologije i tržišta koje obrazovni sistem nije u stanju pratiti. Dodatni problem koji muči neke od partnerskih škola je i online nastava niske kvalitete koja, između ostalog, učenicima uskraćuje mogućnost realizacije praktične nastave i stručne prakse što ih zakida za vrlo bitna znanja i vještine.
Ipak, s druge strane, ove škole se nalaze pod izvanjskim problemima i prijetnjama koje su itekako specifične zbog kulture ili lokacije, a možete ih pronaći u nastavku. Bacite oko na njih, makar da se upoznate s poteškoćama s kojima se zajednice drukčije od naše svakodnevno bore.