Adresa
Divka Budaka 1d, Zagreb
Radno vrijeme
Pon-pet: 8:00-15:00
Vikend: zatvoreno
Protekli pandemijski mjeseci nisu samo pogodili naše globalno zdravlje, već su uzrokovali (ili, u najmanju ruku, pojačali) jedan novi fenomen – infodemiju, period brzog i lakog širenja lažnih vijesti, neutemeljenih tvrdnji i generalnog manjka povjerenja u medije. Zbog toga je tema eTwinninga za 2021. godinu upravo „Medijska pismenost i dezinformacija“ te smo mi s našim učenicima odlučili posvetiti joj više pažnje kroz izradu tematskih informativnih postera, Padlet kompilacija i videa. Kroz planirane aktivnosti, u svrhu izrade zamišljenih materijala, učenici su morali naučiti kako pronaći vjerodostojne izvore na internetu, kako izvući relevantne informacije i kako izraditi digitalni sadržaj.
Znate li da je u 2021. povjerenje u informacijske izvore na rekordno niskim razinama? Sudeći prema 2021 Edelman Trust Barometer istraživanju, povjerenje građana su izgubile vlade, privatne tvrtke i – sve vrste medijskih kanala. Čak su i internetski pretraživači izgubili na svom kredibilitetu.
To je razlog zašto se ove, 2021. godine eTwinning, platforma za suradnju obrazovnih institucija unutar EU, fokusirala na dvije strane istog novčića: medijsku pismenost s jedne strane i načine borbe s problemima dezinformacija i lažnih vijesti s druge strane. Tijekom 2020., prve godine COVID pandemije, pokazalo se očiglednim da je izloženost građana stihiji dezinformacija veliki izazov ne samo za odrasle, već i za adolescente, učenike i studente. Prema tome, činilo se logičnim ubaciti temu medijske pismenosti i u naš, SWOT VET projekt.
Učenici su bili podijeljeni u tri grupe. Grupa pod brojem 1 trebala je napraviti stranicu na Padletu posvećenu „pametnim TV znakovima“ – slovima i brojevima koji se često pridružuju medijskim sadržajima prikazanima u programu koji signaliziraju koji je sadržaj prikladan za koju publiku. Na Padletu su prikazane „pametne oznake“ za svaku zemlju posebno.
Učenici u grupi 2 su trebali kreirati postere i slogane o medijskoj pismenosti i dezinformaciji korištenjem alata Canva. U Canvi je svaka zemlja trebala imati po jedan poster te je svaki trebao biti napravljen od strane minimalno dva učenika iz različitih partnerskih zemalja. Postere smo sakupili u jednu PowerPoint prezentaciju tako da ih možete vidjeti na jednom mjestu.
Grupa 3 je imala vjerojatno najopušteniji i najzabavniji zadatak. Ovi učenici su trebali napraviti prezentaciju o poznatim medijskim djelatnicima iz njihove zemlje – poput TV voditelja, redatelja, glumaca – putem alata Powtoon. Svaki je učenik trebao napraviti odvojenu prezentaciju o svojoj omiljenoj televizijskoj osobi da bi se zatim ti slideovi spojili u jedan kratki film – koji možete vidjeti u nastavku.
Kao što možete primijetiti, obradili smo temu na jednostavan način koji nije zahtijevao previše vremena ili rada (ipak je, naravno, i dalje prioritet redovna nastava). Neovisno o tome, uspjeli smo probuditi svijest o važnosti i složenosti poslova u medijskoj industriji koja nas iz dana u dan nastoji održati zabavljenima, informiranima i educiranima.