Adresa
Divka Budaka 1d, Zagreb

Radno vrijeme
Pon-pet: 8:00-15:00
Vikend: zatvoreno

Pojedinačne SWOT analize partnerskih škola – što smo naučili

Od početka veljače do kraja travnja, provodili smo SWOT analize partnerskih škola, dio po dio, prateći pojmove koji stoje iza slova ovog akronima. S početkom svibnja došlo je vrijeme da svaka škola prikupi sve što je od početka godine naučila i sažme to u jednu veliku SWOT matricu koja sumira sve njihove snage, slabosti, prilike i prijetnje (eng. strengths, weaknesses, opportunities & threats – SWOT).

Tijekom ovog, drugog polugodišta učenici uključeni u SWOT VET eTwinning projekt trebali su analizirati unutarnje i vanjsko okruženje svojih škola. Trebali su pronaći faktore koji njihove škole čine dobrim školama, one faktore koji bi se mogli poboljšati, izvanjske čimbenike koji bi ih mogli dovesti u bolju poziciju od trenutačne ili pak one koji bi mogli ugroziti neko područje njihovog rada. Sve od navedenog smo već objavili, jedan po jedan blog post za svaku od tema.

Nakon što su završili s tim dijelom projekta, učenici su dobili zadatak spojiti naučeno u jednu cjelovitu SWOT analizu za svoju školu. Dobili su na izbor – ili iskoristiti u finalnoj analizi sve faktore navedene u četiri prethodne ili isključiti sve što nije pretjerano bitno i zadržati samo ono što im se čini krucijalnim. Prema matricama priloženima na dnu teksta, možete vidjeti za što se svaka grupa učenika odlučila.

Ovaj put, učenicima su bili ponuđeni drukčiji alati i predlošci nego u prethodnim aktivnostima. Njihovi nastavnici su si uzeli vremena i pronašli nekoliko različitih predložaka SWOT matrica te web stranice na kojima ih je moguće preuzeti. Neki od predložaka su besplatni, dok je druge moguće koristiti nakon uplate simbolične novčane naknade. Za slučaj da će vam ikad biti potrebne, u nastavku donosimo popis stranica na kojima možete naći unaprijed pripremljene vizuale za unošenje natuknica:

Nema potrebe za izvlačenjem posebnih zaključaka po pitanju napravljenih (ili, bolje rečeno – iskombiniranih) analiza. Posebice zato što smo već objavili postove o faktorima koji čine snage, slabosti, prilike i prijetnje svake škole, kao i naša zapažanja o njima. No, ono što možete učiniti je ispitati ima li neka zemlja sebi specifične pogodnosti ili probleme po pitanju njihovih sistema strukovnog obrazovanja promatrajući škole locirane u istim državama. Bacite oko na njihove matrice i pokušajte im naći nešto zajedničko.

Bursa – Hamitler Toki MTAL, Turska
Datca Ozcan Yılmaz MTAL, Turska
Economy and Administration School Bjelovar, Hrvatska
Ereğli Uzun Mehmet Vocational and Technical Anatolian High School, Turska
Fethiye Şehit Yüzbaşı Özgür Özekin MTAL, Turska
Lazăr Edeleanu Highschool from Navodari, Rumunjska
Liceul Teoretic Emil Racovita, Baia Mare, Rumunjska
Privatna škola Futura, Hrvatska