Adresa
Divka Budaka 1d, Zagreb
Radno vrijeme
Pon-pet: 8:00-15:00
Vikend: zatvoreno
Iako su stečena znanja, vještine i iskustvo kod učenika od velike važnosti, vrijedi znati kako su i naši nastavnici uspjeli uklopiti projektne aktivnosti u svoje školske satove te što su dobili iz toga. Stoga smo, paralelno s istraživanjem učenika, napravili dva upitnika za nastavnike – jedan kako bi ispitao njihove polazišne stavove tijekom prvih tjedana provođenja projekta te drugi, finalni, koji sumira njihovo iskustvo sudjelovanja u projektu.
Pitanja, kao i rezultati prvog ispitivanja nastavnika prezentirani su u galeriji u kojoj smo podijelili snimke rezultata u Google Form aplikaciji. Za one koji žele konkretne informacije radije nego iščitavati grafove, u nastavku se nalazi interpretacija koju su napisale kolege iz Rumunjske i Turske.
Polovina nastavnika uključenih u ovaj projekt već je sudjelovala u eTwinning projektima, što pokazuje da već poznaju značaj i prednosti projektne suradnje putem eTwinning platforme. S druge strane, polovica koja dosad nije sudjelovala u ovakvim projektima ipak pokazuje interes za uključenje u eTwinning projekte samim sudjelovanje u ovom projektu. Više od polovice nastavnika izvršilo je SWOT analizu koja pokazuje njihovo sudjelovanje u analizi institucija kojima pripadaju, u uvažavanju razrednog rada ili u analizi projekata. Postoji veza između postotka nastavnika koji su provodili SWOT analize (64,3%) i onih koji rade u školi duže od 3 godine (64,3%), pa su takvi bili u prilici napraviti SWOT analizu institucije u kojoj rade budući da je njihov period rada ondje bio duži. Ipak, postotak nastavnika koji su u svojoj školi zaposleni manje od godine dana je viši u odnosu na one koji rade u svojima između jedne i tri godine.
Većina nastavnika (78,6%) uspjela je uspostaviti suradnju s projektnim partnerima što znači povećan interes za izvršenjem projektnih aktivnosti, za iskustvom u eTwinning projektima i otvorenost za suradnju. Jako mal postotak (7,1%) u tome nije uspio, vjerojatno zbog nedostatka iskustva u eTwinning projektima, odnosno nepoznavanju ove platforme.
Gotovo su svi nastavnici (92,9%) diseminirali informacije o projektu svojim kolegama, tako da su sve projekte aktivnosti bile promovirane kroz diskusiju. Najbolji i najbrži način komunikacije između projektnih partnera bila je WhatsApp aplikacija, putem koje je grupni razgovor kreirao koordinator projekta, a najmanje korišten kanal komunikacije bila je elektronska pošta, no komuniciralo se i putem Twinspacea, ali u malom postotku. (Minimalno) 3 učenika iz svake škole je bilo uključeno u projekt, što je odgovaralo većini nastavnika (64,3%), no dijelu nastavnika bi bilo draže da je taj broj bio i veći.
Svi ispitani nastavnici u budućnosti žele surađivati i kroz Erasmus+ projekt, što potvrđuje interes za suradnjom i razmjenom dobrih praksi između partnerskih škola te stečeno iskustvo i dobru suradnju u ovom projektu.
Zbog izazovnosti provođenja SWOT analiza svake partnerske škole, implementacije aktivnosti vezanih za sigurnost na internetu, dezinformiranje i medijske vještine, zbog suradnje među partnerskim školama, razmjene dobrih praksi te entuzijazma uključenih učenika, većina ispitanika podržava provođenje ovakvog projekta i u drugim strukovnim srednjim školama. Tek mali postotak (7,1%) podržava provedbu, ali bi dodalo neka poboljšanja – što je očekivano budući da uvijek postoji mjesto za napredak.
Upitnik kreiran za završno istraživanje nastavnika u konačnici je služilo kao evaluacija praktičnog rada nastavnika i učenika te kao procjena uspješnosti projekta nakon implementacije svih aktivnosti u usporedbi s početno očekivanim rezultatima.
Rezultati su prikazani u obliku grafova nastavku, dok smo tekstualno pojašnjenje napisali u suradnji s kolegama iz bjelovarske Ekonomske škole.
U ovom finalnom ispitivanju sudjelovalo je 14 nastavnika. Svi smatramo da je naš projekt ispunio svoju svrhu, odgovori svih nastavnika su afirmativni u tom pogledu. Nastavnici su generalno izrazili zadovoljstvo radom u strukovnoj školi. Svi nastavnici drže da je ovaj projekt otkrio važnost srednjih strukovnih škola. 78,4% nastavnika misli da su dali dovoljno prostora za promociju projekta unutar svojih škola, a smatraju i da su dovoljno predstavili projekt sredinama u kojima žive.
Većina nastavnika (78,6%) samo je ponekad bila u mogućnosti održati edukacije i projektne aktivnosti uživo u školi tijekom mjeseci pandemije, pa su se sastanci sa učenicima jako često održavali virtualno – 85,7% nastavnika se izjasnilo da je tako moralo raditi. Učenici su u svakom slučaju svejedno bili aktivni te su i nastavnici i učenici konstantno koristili Twinspace. Prema mišljenju nastavnika, većina je učenika uspjela naučiti i koristiti pet do devet Web 2.0 alata tijekom sudjelovanja u projektu, a nastavnicima nije bio problem voditi rad izmiješanih grupa, odnosno timova.