Adresa
Divka Budaka 1d, Zagreb
Radno vrijeme
Pon-pet: 8:00-15:00
Vikend: zatvoreno
Svemu lijepom dođe kraj, pa tako i našim putešestvijama po Europi. Od 14. do 20. svibnja, deset je učenika škole Futura boravilo u talijanskom gradiću Montefiasconeu kako bi se družilo i učilo sa svojim vršnjacima iz Španjolske i Italije. Tema našeg posljednjeg susreta u sklopu Erasmus+ projekta „The New Literacy Set“ bila je goruća, no ujedno mladima gotovo strana, pa i nepodnošljiva tema – novac i financijska pismenost.
Projekt „The New Literacy Set“ dio je svakodnevice škole Future od školske godine 2015./2016., pri čemu aktivnosti provodi u suradnji sa školama iz Italije i Španjolske. Cilj projekta je proučavanje, podučavanje i širenje svijesti o novim i aktualnim vrstama pismenosti – komunikacijskoj, informacijskoj i financijskoj – što se ostvaruje kroz kreiranje tematskih kurikula koji bi poticali korištenje digitalnih tehnologija i inovativnih metoda u svakodnevnoj nastavi. Erasmus+ fond, iz kojeg se financira cijeli projekt, pri tom omogućuje i petodnevne međunarodne učeničke razmjene kako bi učenici sudjelovali na radionicama i iz prve ruke vidjeli kako izgleda primjena pripremljenih materijala.
Nakon što smo u Zagrebu odradili komunikacijsku, a u španjolskom Granollersu informacijsku, u Montefiasconeu je na red došla posljednja, financijska pismenost. Sudionici su temu proučavali iz raznih kutova. Tako su učenici imali priliku sudjelovati na radionici o metodama plaćanja, radionici o porezu, osobnim financijama, utjecaju marketinga na djecu i mlade, ali i o vrlo nesigurnom, a sveprisutnom području – online kupovini. Na radionici koja se bavila zajmovima i hipotekama iz perspektiva s obje strane bankovnog šaltera, naš Emanuel je glumio bankara, a Karlo – ni manje ni više, nego – klijenticu. Kroz lagani smijeh, Emanuel nam je objasnio kako je to izgledalo:
– Ova igra ustvari pokazuje kako banka zarađuje novce ni na čemu. Dakle, Karlo, klijentica, u banku je založila 10 500 eura, da bi nakon nje drugi klijent došao i zatražio kredit na istu svotu. Nakon što je kredit odobren, klijentu dajemo novac koji nam je praktički dala klijentica, Karlo, no klijent će ga vraćati uz kamatnu stopu prema kojoj će na koncu morati vratiti 10 800 eura. Kada klijent otplati kredit, a klijentici vratimo zalog, banci ostaje 300 eura koje je dobila niotkud.
Ovakvi jednostavni, a praktični primjeri pomogli su učenicima savladati znanja kakva u školi nikad ne bi ni imala priliku usvojiti. No, nije se samo sjedilo i radilo. Učenici su imali priliku posjetiti FAB LAB – organizaciju koju pomaže inovativcima koji žele ostvariti svoje poslovne ideje nudeći im prostor i resurse za njihovo ispunjavanje. FAB LAB potiče BIC LAZIO koji predstavlja oblik talijanskog regionalnog poslovnog inkubatora. Učenici su također posjetili Rim kojem su posvetili cijeli jedan dan svoje učeničke razmjene, a koji ih je toliko oduševio da im je taj jedan dan, vrlo vjerojatno, bio premalo.
Naši učenici nisu išli sami na tako dugačak put, pa su im kao nastavnička pratnja išle profesorica Snježana Čutura, koja je i sama održala dvije radionice u Montefiasconeu, te naša pedagoginja, Janja Pinjušić. Janja je bila posebno zadovoljna našim učenicima:
– Svugdje su se pokazali najboljima. Osim što su bili najpristojniji, najkomunikativniji i daleko najbolje vladali engleskim jezikom, bili su najaktivniji na svim radionicama i gotovo sve zadatke rješavali prvi – i to najbolje! Jako smo ponosni na njih i sretni smo što su u Italiji pokazali najbolje lice naše škole.
Vjerujemo da su naši učenici izvukli najbolje što su mogli iz našeg posjeta Italiji te da su, osim financijskih znanja, sa sobom kući ponijeli i neke druge vrijednosti – kao što je, na primjer, Emma u ovim radionicama vidjela priliku da radi na svojoj samodisciplini i samostalnosti. Međunarodne razmjene izazov su mladoj osobi na mnogim razinama, no iza sebe ostavljaju neponovljivo životno iskustvo. Stoga nam je drago što smo iskoristili sve mogućnosti „The New Literacy Set“, dok nam je istovremeno žao što se rastajemo od naših španjolskih i talijanskih kolega. Ipak, ova školska godina se bliži kraju, a još ni ne znamo koje avanture nas čekaju u idućoj – što više ovakvih, nadamo se.