Adresa
Divka Budaka 1d, Zagreb

Radno vrijeme
Pon-pet: 8:00-15:00
Vikend: zatvoreno

Vježba izrade temperaturnog senzora u Tinkercadu

Najviše volimo praktične vježbe koje uključuju nove tehnologije i čiji rezultat je vidljiv odmah. Upravo iz tog razloga, naš je 4.T u četvrtak, 20. siječnja, uživao u vježbi izrade složenih temperaturnih senzora u sklopu predmeta Ugradbeni računalni sustavi. Pri tom su se koristili aplikacijom Tinkercad u kojoj su kreirali senzore čija je funkcija bila mjerenje sobne temperature i obavještavanje korisnika porukom na LCD ekranu ako ona padne ispod 20 Celzijevih stupnjeva.

Naš četvrti razred tehničara za računalstvo vrlo je zahtjevna publika za animaciju. Zaokupiti njihovu pažnju misija je za sebe. No, ako vam kažemo da im se ova vježba zaista svidjela, onda možete zamisliti koliko je bila kvalitetna i zabavna. U praktičnom dijelu nastave predmeta Ugradbeni računalni sustavi profesor Gračanin osmislio je vježbu izrade složenih temperaturnih senzora. U njoj je skombinirao vježbanje nekoliko različitih vještina – modeliranje, primjena znanja o elektroničkim sklopovima i programiranje.

Za izradu senzora učenici su koristili web aplikaciju Tinkercad. (Tako je, oni nisu bili napravljeni u fizičkom obliku, već digitalnom.) Tinkercad je besplatna aplikacija za 3D modeliranje, jednostavna je za korištenje i može joj se pristupiti putem web browsera. Vrlo je popularna u izradi modela za 3D printere, a osim za funkcionalno modeliranje i proizvodnju, često se koristi za uvodno predstavljanje konstruktivne geometrije čvrstih tijela u školama. (Preporučujemo da proguglate ovaj termin, koncept ove vrste geometrije je jako zanimljiv!)

Funkcija ovih senzora bila je detektirati promjene u visini sobne temperature i obavijestiti korisnika ako ona padne ispod 20 stupnjeva. Poruka s napomenom se ispisivala na LCD ekranu i sugerirala da korisnik upali grijanje ako je temperatura niža od 20 ili da ga ugasi ako je viša. Kako je to izgledalo, možete vidjeti na slikama u nastavku. Naši tehničari za računalstvo uspješno su svladali ovaj zadataka, a mi se sada pitamo kako bi bilo da im damo da ih izrade uz pomoć Arduino seta.

U nadi da ćemo što duže uspijevati izbjeći kolektivni odlazak na online nastavu, baš se veselimo dojmovima, primijenjenom i naučenom znanju u nekim budućim praktičnim vježbama. Ako ništa drugo, onda zato što znamo da ih naši učenici zaista vole.