Adresa
Divka Budaka 1d, Zagreb

Radno vrijeme
Pon-pet: 8:00-15:00
Vikend: zatvoreno

Upoznavanje učenika s mentorima u Mentoring programu 2022./2023.

Do prvog susreta s njima, naši učenici rijetko kada znaju tko su njihovi dodijeljeni mentori. Tek dio njih ima određene želje s kim bi htjeli raditi u mentorskom programu, dok su ostali prepušteni sreći i dobroj volji raspoloživih stručnjaka. Zbog toga je prvi susret posebno zanimljiv, po osjećaju vrlo sličan odmotavanju poklona na božićno jutro. Taj prvi sastanak ove se školske godine odvio u petak, 25. studenog 2022., a na njemu je sudjelovao dosad najveći broj učenika i mentora volontera na što smo posebno ponosni.

Kao i prethodne godine, i ove je mentoring program škole Futura krenuo s prezentacijom programa učenicima 3. i 4. razreda. Kroz nju su se učenici upoznali s idejom sustava mentorstva, što od njega mogu očekivati i kako se prijaviti. Interes je bio velik, osobito među učenicima trećeg razreda smjera računalni tehničar. On se, na naše zadovoljstvo odrazio i u broju prijavljenih učenika. Njih čak devet, od kojih su dvojica maturanti, a ostali učenici trećeg razreda, izrazili su želju da se kroz rad s mentorom upoznaju s profesijom i industrijom koja ih najviše zanima u pogledu daljnjeg razvoja svoje poslovne karijere.

Tko su mentori

Neki su učenici svoje mentore pronašli sami i kontaktirali ih samostalno – što je proaktivnost kakvu stopostotno pohvaljujemo. S obzirom na broj i šarolikost zanimanja za koje su iskazali interes, učenici su pred nas stavili velik izazov pronalaska mentora za svakog od njih. Upogonili smo sve dostupne kanale – od mreže roditelja i bivših učenika škole, LinkedIn konekcija, do osobnih veza i poznanstava.

…i uspjeli smo. Tako su ove godine ulogu mentora – apsolutno volonterski i iz čistog altruizma – na sebe preuzeli:

  • Bruno Bartolić – marketingaš koji će našem Lovri otkriti tajne rada u digitalnom marketingu;
  • Nika Brašnović – naša bivša profesorica koja će svom bivšem učeniku Eriku otkriti kako joj je sada u realnom IT sektoru;
  • Dinko Jakovljević – uputit će Maria u Linux administraciju i održavanje računalnih i mrežnih infrastruktura;
  • Nikola Kerekeš – sa svojim obrazovanjem i iskustvom pomoći će Andriji saznati više o njemu dva omiljena područja – vojnoj industriji i zrakoplovnom inženjerstvu;
  • Filip Lasić – kao full-stack developer s bogatim radnim iskustvom znat će odgovore na brojna Danielova pitanja o web developmentu i cyber securityju;
  • Marko Mravunac – našeg ekonomista Ivana će upoznati sa svojom strukom, fizioterapijom;
  • Marko Papp – otkrit će više o praktičnom radu u IT-u Karlu kojeg ponajviše zanima web development;
  • Adrian Perhoč – mentorstvo sa simpatičnom pričom u kojoj će bivši učenik, danas developer Android aplikacija, našeg Niku detaljnije uputiti u programiranje mobilnih aplikacija;
  • Nikola Stolnik – kao vlasnik tvrtke specijalizirane za e-sport događaje, našem Marku (koji ga je sam izabrao i kontaktirao!) će otkriti koju tajnu iz svoje vrlo uspješne karijere i e-sport industrije.

Kako je izgledao prvi sastanak

Prvi mentoring sastanak u školskoj godini 2022./2023. bio je zamišljen kao simulacija selekcije za radno mjesto. Učenici su se za njega pripremili pisanjem CV-a i motivacijskog pisma za imaginarnu poziciju ili praksu u instituciji u kojoj radi njihov mentor. Van nekolicine natuknica koje im je dodijelila voditeljica programa mentorstva, dečki su se sami morali dodatno potruditi, pronaći savjete i primjere dobre prakse na internetu te prema njima složiti svoje materijale.

Tako pripremljeni, došli su na sastanak koji se održao u 18 sati u petak, 25. studenog u prostorijama škole. Mentori su se lagano okupljali, jedan po jedan, te su odmah bili „upareni“ sa sebi dodijeljenim učenicima. Dok je stigao i posljednji mentor, u učionici je već nastao živi žamor što je bio odličan znak da smo uspjeli spojiti prave dečke s pravim stručnjacima.

Nakon uvodne riječi, mentori su dobili zadatak sa svojim se učenicima odvojiti u raspoloživu učionicu te se staviti u poziciju poslodavca koji traži zaposlenika za neko radno mjesto, odnosno praktikanta. Trebali su pregledati njihove životopise i motivacijska pisma kako bi „na prvu“ stekli dojam o učenikovim znanjima i vještinama nakon čega je uslijedio intervju kroz koji su mogli doznati više o njihovim interesima i motivaciji. Ovako strukturiran prvi dio sastanka imao je za cilj kako formalno upoznavanje mentora s učenikom, tako i prvo iskustvo sudjelovanja u selekcijskom postupku, makar on bio fiktivan.

Simulacija intervjua za posao između mentora i učenika

Sa završetkom intervjua, sudionici programa ponovno su se okupili u jednoj učionici gdje se prodiskutiralo o prethodnoj aktivnosti. S obzirom na svoje dosadašnje radno iskustvo, svaki mentor je mogao prepoznati neke greške koje su učenici radili prilikom pisanja CV-a i motivacijskog pisma te su rado svoja zapažanja i savjete podijelili i prokomentirali s ostalim učenicima i mentorima.

Opušteno za kraj

Rezimiranjem uočenog i naučenog, završili smo formalni te započeli opušteniji dio sastanka. Kao i prijašnjih godina, Ožujsko Maxi Pub u susjedstvu bio je naša izabrana lokacija. Ondje smo se uputili u nešto manjem sastavu od prvotnog (ipak je bio petak navečer i mnogi su imali svoje privatne planove) što nikako nije umanjilo kvalitetu druženja. Razgovori su tekli sami od sebe, atmosfera je bila iznimno ugodna, a hrana još finija.

Nakon sat i pol, dva, bilo je vrijeme za razlaz prema svojim kućama. Okvirno je dogovoren idući mentoring sastanak, a najbitniji dio zaključka te večeri bio je što su i mentori i učenici sa sastanka otišli zadovoljni, sretni i puni entuzijazma. Ako se nas pita, to je dobar indikator da će ova godina mentoring programa rezultirati hrpom novih znanja, iskustava i dugih prijateljstava.

Prvi sastanak zaključen u opuštenom okruženju