Adresa
Divka Budaka 1d, Zagreb
Radno vrijeme
Pon-pet: 8:00-15:00
Vikend: zatvoreno
Kada škola uđe u novi projekt, prije uključenja učenika organizira se sastanak ili razmjena nastavnika kako bi se prodiskutirala ideja projekta i razradila metoda rada. Tako je prvi sastanak u sklopu Mentoring projekta bila razmjena nastavnika koja se odvijala od 3. do 7. prosinca 2018. u Švedskoj.
U nedjelju, 2. prosinca, iz zagrebačke zračne luke „Franjo Tuđman“ naš tim predstavnica škole, koji su činile profesorice Sofija Pinjušić Ćurić, Ivana Obradović i Iva Lukin, otisnuo se na dug put prema Švedskoj. Krajnje odredište bio je grad Växjö iz kojeg je upravo škola-koordinator ovog projekta, Procivitas Växjö.
Ponedjeljno jutro 3. prosinca bilo je namijenjeno upoznavanju partnerskih škola iz Švedske, Hrvatske, Italije i Bugarske te njihovih – uglavnom – predstavnica. Kako bi osjetili puninu dobrodošlice, domaćini su se potrudili pronaći učenike čiji korijeni sežu s govornih područja partnerskih zemalja kako bi s gostima popričali na materinjem jeziku. Vrijedi napomenuti da ProCivitas ima puno učenika čiji su roditelji, bake ili djedovi doseljenici iz drugih dijelova Europe, pa smo tim povodom imali priliku upoznati dva učenika koji dolaze s područja BiH i Srbije, a koji još uvijek njeguju jezik svojih roditelja. Nakon upoznavanja, vodstvo ProCivitasa provelo nas je prostorijama svoje škole. Osim vrhunski opremljenih učionica u skladu s posebnom metodikom koju škola primjenjuje, na hodnicima ProCivitasa mogu se naći prostori s izloženim uspjesima škole i njenih učenika, kao i uređena mjesta za druženja i razbibrigu.
[mp_row_inner]
[mp_span_inner col=”12″]
[mp_grid_gallery ids=”6889,6892,6888″ columns=”3″ size=”large” link_type=”lightbox” target=”false” caption=”false” margin=”10,10,none,none”]
[/mp_span_inner]
[/mp_row_inner]
[mp_row]
[mp_span col=”12″]
[mp_row_inner]
[mp_span_inner col=”12″]
[mp_text]
Tijekom ponedjeljka popodne i utorka ujutro, partneri su imali priliku mnogo naučiti o neurološkim principima učenja i visokoj važnosti samog jezika u procesu svladavanja novih znanja kroz predavanje profesorice Marie Bivesjö. Radilo se u malim grupama, mozgalo se, razgovaralo i razmjenjivalo iskustva što je rezultiralo pozitivnom atmosferom i mnogim novim idejama. (Naravno da ćemo nešto od naučenom nastojati primijeniti s našim učenicima, ne brinite.)
U srijedu su predstavnici škole ProCivitas održali vrlo jednostavno, ali impresivno predavanje o tome kako svoje učenike potiču na poduzetništvo i kako provode Mentoring program, koji u njihovog školi živi već 15 godina. Po pitanju poduzetništva, ProCivitas svoje učenike nastoji motivirati za proaktivnost i inovativnost na poslovnom, društvenom i znanstvenom polju. Tako smo upoznali dvije skupine učenika koji su pred nama održali poslovni pitch s vlastitim proizvodima i uslugama, a s kojima inače imaju priliku sudjelovati na državnim i međunarodnim natjecanjima mladih poduzetnika, te nam predstavili svoje, vrlo ozbiljno i nimalo djetinjasto, poslovanje u kojem barataju pravim novcima, stvarnim proizvodima, stvarnim sponzorima i klijentima. Isto tako smo upoznali učenicu koja na razini škole provodi društveno korisne projekte te učenika koji je vlastitim trudom i angažmanom sudjelovao u znanstvenom kampu i radio rame uz rame sa znanstvenicima iz područja biologije i medicine. Čuli smo iskustva učenika uključenih u Mentoring program i usput saznali da su mnogi sadašnji mentori nekoć i sami bili učenici uključeni u ovaj program te da im je sudjelovanje u njemu pomoglo odabrati daljnji smjer u svom radu i obrazovanju.
[/mp_text]
[/mp_span_inner]
[/mp_row_inner]
[mp_row_inner]
[mp_span_inner col=”6″]
[mp_image id=”6887″ size=”custom” custom_size=”150×200″ link_type=”custom_url” link=”#” target=”false” align=”center” margin=”10,10,none,none”]
[/mp_span_inner]
[mp_span_inner col=”6″]
[mp_text]
Idućeg dana smo imali priliku upoznati ProCivitasov sistem komunikacije između nastavnika i učenika, praćenja nastave te razmjene nastavnih materijala i zadataka. Zanimljivo je da se velik broj tih aktivnosti služi Google Suiteom – paletom Googleovih aplikacija i proizvoda preko kojih se mogu izvršavati standardni zadaci koji se svakodnevno koriste u nastavi poput stvaranja tekstualnih dokumenata, Excel tablica ili prezentacija, izrade upitnika i slično, a sve to uz olakšano dijeljenje autorstva (na primjer, kod grupnog pisanja seminara). Osim ovakvih, vrlo praktičnih predavanja, partneri su raspravljali i o daljnjim projektnim aktivnostima i razmjenama učenika.
[/mp_text]
[/mp_span_inner]
[/mp_row_inner]
[/mp_span]
[/mp_row]
[mp_row]
[mp_span col=”12″]
[mp_text]
Da ne bude da smo isključivo radili, moramo pohvaliti domaćine na vrlo zanimljivom rasporedu izvanškolskih aktivnosti i razgledavanja koje su nam omogućili. Tako smo imali priliku posjetiti muzej emigranata, budući da je Švedska kroz jedno razdoblje svoje povijesti svjedočila iseljenju oko 1,3 milijuna stanovnika u Sjedinjene Američke Države. Posjetili smo i tvornicu stakla „Kosta Boda“ u kojoj smo, uz večeru, imali priliku gledati majstora koji je pred našim očima komad vrućeg stakla pretvorio u predivni stakleni pladanj, dok smo se po završetku demonstracije i sami mogli okušati u izradi stakla. Za oproštajno druženje smo otišli u hokejašku arenu na hokejašku utakmicu u kojoj je, naravno, domaćin pobijedio.
Kao što se može iščitati, još uvijek smo puni dojmova, a ideje koje smo tijekom razmjene skupili poprilično živo nam skakuću po mislima i izazivaju našu kreativnost. Nadamo se da će i naši učenici, koji će već ove veljače otputovati na učeničku razmjenu u Växjö također kući stići puni novih znanja i iskustava. Već sad se radujemo njihovim dojmovima!
[/mp_text]
[/mp_span]
[/mp_row]
[mp_row]
[mp_span col=”12″]
[mp_grid_gallery ids=”6891,6886″ columns=”2″ size=”large” link_type=”lightbox” target=”false” caption=”false”]
[/mp_span]
[/mp_row]