Adresa
Divka Budaka 1d, Zagreb

Radno vrijeme
Pon-pet: 8:00-15:00
Vikend: zatvoreno

Sat kodiranja (Hour of Code) u božićnom ugođaju

U razdoblju između 7. i 13. prosinca 2015. g. u našoj školi se održala radionica „Sat kodiranja“ (Hour of Code). Sat kodiranja je jedan sat uvoda u informatiku i programiranje, osmišljen kako bi demistificirali kod i pokazali da svatko može naučiti programirati. Učenici trećeg razreda – tehničar za računalstvo dobili su priliku ne samo sudjelovati u ovom globalnom projektu, nego i uočiti kako svojim radom na računalu mogu kreirati vlastite programe i kako ta aktivnost može biti zabavna. Učenici su potaknuti na logičko razmišljanje, rješavanje problema, kreativnost i timski rad kroz GameMaker aplikaciju za kreiranje 2D i 3D igara.

GameMaker je osmišljen na način da se može koristiti u obrazovanju kao programski alat koji razvija logičke i dizajnerske vještine kroz programiranje i izradu 2D i 3D igara. Omogućava početnicima u programiranju mogućnost kreiranja računalnih igara koristeći tehniku pritisni – povuci (drag and drop), odnosno slaganje grafičkih ikona.

Pošto se radionica održavala u predbožićno vrijeme, u GameMaker-u smo krenuli raditi malu 2D igru božićnog ugođaja. Igra se odvija u jednom okruženju sa božićnom pozadinom. U tom okruženju su smješteni različiti objekti kao što su kocke leda, paketi, snjegovići i Djed Božićnjak. Neki objekti u okruženju ne rade ništa, primjerice kocke leda, dok neki objekti imaju mogućnost gibanja i upravljanja od strane igrača (tipkovnicom) i u interakciji su s drugim objektima. U našoj igri Djed Božićnjak bježi od snjegovića i skuplja pakete dok u pozadini svira božićna melodija.

Korištenje programa GameMaker u svrhu učenja programiranja pokazala se vrlo učinkovitom. Učenici, koje programiranje kao proces nije nikada zanimalo, su pokazali zavidan interes za rad u ovom programu.
Radom u ovom programu učenici su, osim znanja iz područja logike i programiranja, koristili i proširivali svoja znanja iz područja dizajna koristeći se pritom dodatnim programima za uređivanje i obradu slika.

Sat kodiranja ne staje samo na jednom školskom satu. Postoji velika količina materijala na kojima učenici mogu raditi tijekom cijele školske godine, kako organizirano – u sklopu sata informatike, razredne zajednice ili drugih aktivnosti – tako i privatno jer se sati na računalu mogu provoditi i kreativno. Cilj sata kodiranja nije naučiti učenike da postanu stručnjaci u informatici i programiranju u sat vremena.

Jedan sat je dovoljan samo kako bi saznali da je programiranje zabavno i kreativno, dostupno svim dobnim skupinama i za sve učenike. Učenici su se jako zabavili radeći aplikaciju u GameMaker-u pa smo odlučili sat kodiranja produžiti sve dok nismo završili božićnu igru.

[mp_row]

[mp_span col=”12″]

[mp_video src=”https://www.youtube.com/watch?v=Tb1KOKtoEVY”]

[/mp_span]

[/mp_row]