Adresa
Divka Budaka 1d, Zagreb

Radno vrijeme
Pon-pet: 8:00-15:00
Vikend: zatvoreno

Posjet profesora Šalaja na temu političke uključenosti mladih

U sklopu predmeta Komunikacijsko-prezentacijske vještine, naš drugi i treći razred ekonomista posjetio je profesor Berto Šalaj s Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu. Potaknuta interesom učenika, profesorica Sabljo dogovorila je gostovanje koje se i realiziralo u utorak, 29. ožujka, kada smo od profesora Šalaja imali priliku čuti više o političkoj uključenosti mladih u demokratske procese.

Srce nam malo naraste, a s njim i ponos, kada neka nastavna cjelina potakne naše učenike da aktivno razmišljaju i angažiraju se po pitanju teme sa sata. To je bio slučaj kada su trećaši ekonomisti u sklopu predmeta Komunikacijsko-prezentacijske vještine obrađivali lekcije o političkim govorima. Naravno, kako je politika uvijek atraktivna tema, tako su se za nju uhvatili i naši učenici. U toj situaciji smo uočili priliku da ih malo više poučimo o njihovom mogućem angažmanu u političkom odlučivanju, a za to smo se obratili jednom od najvećih stručnjaka u Hrvatskoj na tom području – profesoru Berti Šalaju s Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu (FPZG).

Profesor Šalaj odazvao se pozivu profesorice Vedrane Sabljo i posjetio Futuru u utorak, 29. ožujka, kada je održao predavanje učenicima 2.A i 3.A razreda. Tema njegovog izlaganja bila je „Politička uključenost mladih u demokratske procese“. Tom prilikom, dotaknuo se rezultata velikog istraživanja o političkoj pismenosti učenika i učenica završnih srednjih škola provedenog u Hrvatskoj na uzorku od preko 1.200 ispitanika iz 67 završnih razreda u 59 srednjih škola. Premda su neka od ispitivanih stavova i ponašanja otkrila poražavajuće, a neka pozitivne rezultate, u globalu profesor Šalaj drži da bi stanje moglo biti puno bolje, a odgovornost za to ponajviše stavlja na sustav koji ne provodi sistematičnu edukaciju na području političke pismenosti i građanske odgovornosti.

Tijekom svog izlaganja, profesor se također osvrnuo na građanska prava i aktivnosti u ostatku svijeta. Spomenuo je razne prosvjede i pokrete posljednjih godina, a posebno se osvrnuo na mjere autoritativnih vlasti kakve se mogu vidjeti u Kini gdje postoji doslovni sistem ocjenjivanja građana na temelju apsolutno svih područja njihovih života. Premda su učenici već bili upoznati s dobrim dijelom ovih informacija, i dalje su bili iznenađeni mogućnostima i samom razinom angažmana mladih u nacionalnim i globalnim političkim procesima.

Predavanje profesora Šalaja jako je zaintrigiralo naše učenike. Posebno im se svidjelo što tema nije bila striktno ekonomska, a nama je drago što ih je potaknula na razmišljanje o odgovornostima i pravima koje će imati i imaju kao europski građani.