Adresa
Divka Budaka 1d, Zagreb
Radno vrijeme
Pon-pet: 8:00-15:00
Vikend: zatvoreno
Ako je kruna Erasmus+ projekta „Mentoring programme“ program mentorstva koji smo organizirali i proveli (te planiramo i dalje provoditi!) za naše učenike, onda je Mentoring Manual jastučić na kojem se ta kruna čuva. Riječ je o priručniku koji smo sami dizajnirali, ali stranice ispunili u suradnji s našim partnerima. Završen je u zadnjim mjesecima tijekom kojih smo zaključivali projekte aktivnosti, a namijenjen je svima koji žele saznati više o pozadini projekta i o tome kako izgraditi sustav mentorstva u vlastitoj školi.
Nakon dvije i pol godine rada, jedne nastavničke i četiri učeničke razmjene te poveće hrpice aktivnosti koje je svaka partnerska škola odradila lokalno, sve stečeno iskustvo smo sabrali u Mentoring Manual – priručnik od 87 stranica sastavljen od naših priča, intervjua, analiza, događaja i planova. Konačan izgled priručnika naših je ruku djelo, ali stranice su ispunjene perspektivama i izazovima koje su svi partneri uključeni u projekt.
Prvo poglavlje priručnika govori o tome odakle je potekla ideja za Erasmus+ projekt „Mentoring Programme“ i kako istoimeni sustav doprinosi kvaliteti obrazovanja učenika koordinatorske škole, ProCivitas Gymnasium Växjö iz Švedske. Zatim su izloženi glavni ciljevi projekta, a u idućem poglavlju su predstavljene i partnerske škole te kratka analiza lokalnih poslovnih mogućnosti.
Iduća četiri poglavlja ujedno predstavljaju i teme učeničkih razmjena u kojima smo sudjelovali. Četvrto poglavlje, odnosno prva razmjena, bavi se poviješću programa mentorstva u Växjöu, prilaže intervjue sa švedskim mentorima, teme radionica te očekivanja i definicije učenika koje je bilo nužno utvrditi kako bi se kristalizirala njihova vizija mentoring programa.
Peto, šesto i sedmo poglavlje mogu biti jako zanimljivi nekome tko bi želio mentorsku mrežu uspostaviti u vlastitoj školi, organizaciji ili zajednici. Osim što se svako poglavlje bavi tematski povezanim radionicama na kojima su učenici sudjelovali tijekom pripadajućih razmjena, u ovim dijelovima moguće je naći vrlo konkretne i praktične informacije. U petom poglavlju možete otkriti zašto koja škola želi uvesti program mentorstva i koja bi bila njegova svrha iz čega je moguće izvući potencijalne motive za implementaciju mentorstva za vlastite učenike. U šestom dijelu možete naučiti kako pronaći mentore i na koji način ih spojiti sa svojim učenicima, pri čemu je zanimljivo primijetiti da je gotovo svaka škola imala svoj način i svoje izazove. U sedmom poglavlju je naposljetku opisano kako je provedba lokalnog mentoring programa izgledala u svakoj školi te je moguće doznati više o iskustvima uključenih učenika.
Posljednje poglavlje sažetak je napisanog, no sažetak zapravo treba posložiti čitatelj sam za sebe. Je li ovakav program vrijedan i potreban, nadvladavaju li potencijalni benefiti moguće izazove i isplati li se ulagati trud? Jesmo li obavili dobar posao i što biste vi možda na našem mjestu napravili bolje? Zaključak zaista ovisi o onom tko ga čita i što u programu mentorstva vidi.
Iznimna nam je čast bila sudjelovati u ovom projektu, a još veća čast će nam biti ako naši učenici izvuku koristi iz njega. Priručnik je na engleskom jeziku te se nalazi na ovom linku, a ovim putem vas pozivamo da bacite oko i makar se uvjerite koliko je lijep, a ako ga krenete čitati, vjerujemo da ćete i sami biti zadivljeni količinom posla koji stoji iza svake njegove stranice.