Adresa
Divka Budaka 1d, Zagreb
Radno vrijeme
Pon-pet: 8:00-15:00
Vikend: zatvoreno
Prije više od dvije tisuće godina, jedan je mislioc prve proljetne dane iskorištavao za igru mjerenja sjena. Nije on bio ni lud ni blesav, već je taj čovjek postao – prvi čovjek koji je izmjerio Zemlju. Bio je to Eratosten i baš njemu u čast, simbolično na prvi dan proljeća, stotine su škola diljem svijeta uključene u događaj “Eratosthenes Experiment” testirale isti pokus kojim je on došao do svojih izračuna. Jedna od njih je bila i Futura.
Eratostenovo otkriće započelo je jednostavnim mjerenjem dužine štapa za vrijeme ljetnog suncostaja, ali u dva vrlo udaljena grada – Aleksandriji i ondašnjoj Sieni, danas Asuanu. Izmjerivši dužine (koje su bile različite) došao je do zaključka da zrake sunca padaju pod drukčijim kutevima u ta dva grada. Uz puno mozganja i zapisivanja tijeka računa (ne zaboravite da u ono vrijeme nije bilo matematičkih pomagala, pa čak ni pisanja računskih radnji na način koji mi danas poznajemo), Eratosten je uspio izračunati i polumjer i opseg Zemlje. Najfascinantniji dio priče je taj što njegov način računanja bio toliko precizan da njegov rezultat svega nekoliko stotina kilometara odstupa od mjerenja i izračuna dostupnih uz pomoć modernih tehnologija. Da ti mozak stane, zar ne?
Na inicijativu profesora Bartolca, nekolicina učenika škole Futura odlučilo je upravo 21. ožujka, točno u 12 sati iskoristiti – kao naručen – lijep i sunčan dan te se baciti na mjerenje i računanje. Nakon desetak obavljenih mjerenja – čisto brojčane raznolikosti radi – prešlo se na radni dio. Računale su se srednje vrijednosti, kutovi, hipotenuze, kružni isječci… Jednostavan, praktičan zadatak sa zanimljivom svrhom – uspoređivanjem dobivenih rezultata sa školama iz drugih krajeva svijeta s kojima smo se spojili preko online projekta “Eratosthenes Experiment”. Naravno, nitko nije mogao u potpunosti pogriješiti, no još uvijek se čeka pobjednik – škola koja je najbliže točnom izračunu polumjera i opsega naše male, plave planete.
Ova aktivnost je odličan primjer da se škole mogu međunarodno povezivati i kroz manje aktivnosti, da je povijest znanosti fascinantna i da matematika može biti super zabavna.
[mp_row]
[mp_span col=”12″]
[mp_image_slider ids=”7338,7340,7339,7335,7344,7341,7336,7343,7337,7331,7342,7334,7333,7332″ size=”full” animation=”fade” smooth_height=”false” slideshow=”true” slideshow_speed=”7″ animation_speed=”600″ control_nav=”true” margin=”10,none,none,none”]
[/mp_span]
[/mp_row]