Adresa
Divka Budaka 1d, Zagreb

Radno vrijeme
Pon-pet: 8:00-15:00
Vikend: zatvoreno

Erasmus+ nas je odveo u Španjolsku i vratili smo se puni znanja i iskustva

 

Ove zimske praznike nekolicina naših učenika na pet je dana svoju hrvatsku adresu zamijenila španjolskom – samo kako bi mogli učiti o informacijskoj pismenosti. Od 9. do 13. siječnja boravili su u Granollersu, gradiću nedaleko od Barcelone, i doživjeli su pregršt novih iskustava.

Naša je škola, uz zemlje-partnere Italiju i Španjolsku, od prošle školske godine dio Erasmus+ projekta „The New Literacy Set“ gdje uz pomoć digitalnih tehnologija pripremamo različite kurikuluma iz komunikacijske, informacijske i financijske pismenosti. Programe koje pripremimo učenicima sudionicima izlažemo na radionicama na kojima nova znanja i praktične vještine nastojimo prenijeti kroz inovativne metode. Projekt omogućuje 5-dnevno učeničku razmjenu za koju može biti izabrano deset sretnika po školi.

Komunikacijska pismenost je već obrađena pod našim vodstvom, a ove zime je došla na red informacijska čije radionice su ugostili naši prijatelji iz Španjolske. U Granollersu smo se skupili svi – Španjolci, Talijani i Hrvati, a dobrodošlicu nam je zaželio i sam gradonačelnik.

Tijekom tih 5 dana, učenici su sudjelovali na brojnim radionicama – svladali su korištenje WordPressa kako bi izradili vlastiti blog, učili su izrađivati infografike, mentalne mape i razne mnemotehnike, napredno pretraživati informacije na internetu i slično. Nakon radionice o prikupljanju i zaštiti informacija na društvenim mrežama, pitanje privatnosti ih je natjeralo na razmišljanje. „Čim sam došao u hotel, dodatno sam zaštitio svoj profil“, komentirao je Karlo.

Prema doživljajima, čini se da se svima posebno svidjela radionica o osjećanju informacija gdje su na jedan dan osjetili kako je biti slijep. „Imali smo povez na očima i dvije igre. Prva igra je bila da osoba s povezom na očima ulazi u prostoriju u kojoj se nešto događa – na primjer, ja sam ulazila u autopraonu, Laura u šumu, Karlo u valu ljudi i problema – dok drugi učenici imitiraju zvukove tog okruženja. Drugi zadatak je bio da je profesorica među učenike stavila torbicu dok je onaj s povezom trebao procijeniti koliko mu koraka treba do nje“, uzbuđeno i skoro upadajući jedna drugoj u riječ su nam prepričale Karla i Laura. Dojam radionice jednom je iskrenom rečenicom zaključio Fran: „Volim što vidim“.

Između radionica, učenici su posjetili Barcelonu koja ih je oduševila. Također, Laura i Denis su čak počeli graditi TV karijeru – dali su izjavu o projektu za jednu španjolsku TV kuću. No, postoji jedna stvar koja ih je sve izludila – pokazalo se da Talijani, poprilično stereotipski, ne znaju gotovo ni riječ engleskog jezika, dok je komunikacija sa Španjolcima tekla nešto lakše. Upravo zbog toga smatraju da su njihove radionice bile među najboljima – bile su izvedene na toliko dobrom engleskom da su se neki od sudionika projekta čudili kad su saznali da engleski u Hrvatskoj nije jedan od službenih jezika. Upravo to profesorica Maja Čović vidi kao svijetlu točku ovog susreta. „Po meni je prednost broj jedan jezik i to što smo tjedan dana pričali engleski, bio on dobar ili loš“, kaže. „Njih deset su sad svjesni da se mogu školovati vani, poloviti gradivo brzo i usvojiti jezik.“

Idući i posljednji ovakav susret nas očekuje u svibnju kada putujemo u Italiju na posljednji ciklus radionica, onima o financijskoj pismenosti. Osim novih znanja, naši učenici su posebno sretni jer najvećom prednošću i dobitkom ovog putovanja i ovakvih projekata smatraju ono što zaista i ostaje najduže: iskustvo upoznavanja novih kultura i ljudi s kojima inače nikad ne bi imali priliku susresti se.

[mp_row]

[mp_span col=”12″]

[mp_image_slider ids=”4816,4817,4818,4819,4820,4821,4822,4823,4824,4825,4826″ size=”full” animation=”fade” smooth_height=”false” slideshow=”true” slideshow_speed=”7″ animation_speed=”600″ control_nav=”true”]

[/mp_span]

[/mp_row]