Adresa
Divka Budaka 1d, Zagreb

Radno vrijeme
Pon-pet: 8:00-15:00
Vikend: zatvoreno

Društvene igre umjesto produženog vikenda

Kraj školske godine je bio toliko blizu da je ovo bila jedna od rijetkih prilika kada nismo iskoristili mogućnost spajanja blagdana u produženi vikend. Zato smo se 17. lipnja, dan nakon Tijelova, vratili u školske klupe i iskoristili posljednji petak u školskoj godini za druženje uz društvene igre. Iako lagano desetkovani ranijim odlascima na more, u školi se okupilo veselo društvo učenika koji su dan proveli uz Uno, Alias, Monopoly i brojne druge igre.

Četvrtak kada pada Tijelovo gotovo se tradicionalno spaja s najbližim vikendom što bismo i mi vrlo rado napravili da nam nisu ostala svega tri radno-školska dana. Ipak, nismo u tim posljednjih danima htjeli stvarati nepotreban posao našim učenicima i izmišljati toplu vodu (po vrućini!). Umjesto toga smo im omogući jedan lagan, zabavan dan za kraj naporne školske godine i zatvaranje perioda koji su proveli naporno učeći za pojačanje svojih zaključnih ocjena. (Negdje ispod stola smo provukli i posljednju priliku za ispravljanje istih, pa dok su se jedni igrali, drugi su u miru pisali testove ili odgovarali. To se zove – spajanje ugodnog s korisnim.)

U petak, 17. lipnja, preostali broj učenika koji se nije već uputio na more (uz blagoslov i opravdanje roditelja) došao je u školu sudjelovati u Danu društvenih igara u Futuri, izdanje 2022. Neki su, kao što spomenusmo, morali korigirati koju ocjenu, ali većinu svojih sati proveli su u igranju i druženju sa svojim nastavnicima koje su mogli u takvim, nešto opuštenijim uvjetima, malo bolje upoznati.

selfie učenika iz trećeg razreda
Kad nastavnica ostavi mobitel bez nadzora, kao uspomena joj ostane selfie 3.T2 razreda. Opet.

Izbor društvenih igara bio je stvarno šarolik, a igre su predlagali i donosili kako učenici, tako i nastavnici. Od igara riječima i apstraktnim pojmovima igrali su se Pictionary i Alias. Tom prilikom je bilo jako zanimljivo promatrati kako koji učenik razmišlja, koje asocijacije koristi i na koji način ih komunicira odnosno, s druge strane, shvaća. Neki primjeri su nas zaista nasmijali, poput pitanja „Što ostane od čovjeka nakon što umre?“ u igri Alias pri čemu je jedan učenik pokušao navesti druge na odgovor „lubanja“ da bi jedan od njih, u brzini, (očigledno) bez razmišljanja, ispalio „Mast“. Ili pokušaj objašnjavanja pojma „pribor za jelo“ riječima „majmunski alat“. Neobičan sustav razmišljanja, zar ne?

Bilo je tu intelektualno zahtjevnih igara – šaha i Triominosa, zatim Monopolyja i pokera za one koji se vole igrati s konkretnim ulozima i rizicima (od čega su, naravno, jedine uložene stvari bile vrijeme i novci iz igraćeg seta), ali i dvije vrste Una. Prvašići su igrali svima dobro poznati, klasični Uno s ukupno četiri boje, no trećaši su pripremili špil koji igru diže na puno viši nivo – Uno Flip koji ima 8 boja i znakove s obje strane karata te igru čini znatno zanimljivijom i kompleksnijom. Uno kao Uno, koštao nas je manjih tenzija zbog čega uvijek pomislimo kako su neke društvene igre sve samo ne društvene, ali smo se u konačnici ipak svi dobro zabavili, ugodno podružili i na kraju dana iz škole izašli veseli i s osmijesima na licima.

E, da, i oni koji su ispravljali ocjene tog dana, redom su to učinili uspješno. Zamislite tek tih osmijeha!